2017. július 6., csütörtök

Szabó Erika: „Hirtelen kinyílt egy kapu”

Szabó Erika a Kölcsönlakás című előadásban lép először a Kultkikötő színpadára Balatonföldváron, Bogláron pedig a Grönholm-módszerben látható majd. Miniinterjúnkból az is kiderül, milyen különleges viszony fűzi a Kultkikötőhöz.

(fotó: Kirschner Anna)

Sűrű napjaid vannak, interjúidőpontot is alig tudtunk egyeztetni. Ez volt jellemző az egész évadra?

Január-február óta sűrűsödött be az élet. A Thália Színházban bemutattuk a Kean, a színész című darabot, aztán A főnök meg én meg a főnök próbái zajlottak, ezzel párhuzamosan pedig a Grönholm-módszer kutkikötős premierjére is készültünk.

Hol próbáltátok az előadást?

A Tháliában, ott már tartottunk egy előbemutatót is. Felraktuk az előadás vázát, nagyjából elkészültünk vele. Az biztosan rendezői kérdés, hogy a Tháliában működő színpadi tér hogy adaptálódik a balatonboglári Kultkikötőbe. Két hónap eltelik a boglári próbákig, így a tökéletes szövegtudás elengedhetetlen, nem lesz sok időnk a helyszínen.

Két éve végeztél az egyetemen. Hogy alakul azóta az utad?

Úgy érzem, hogy a helyemen vagyok a Thália Színházban, olyan feladatok találnak meg, amik boldoggá tesznek. Erre várnom kellett, egy év szabadúszás alatt sok izgalmas helyzettel találkoztam és sokat tanultam, majd amikor elkezdtem belenyugodni ebbe a szituációba, hirtelen kinyílt egy kapu. Nagyon klassz a társulat a Tháliában, elfogadtak, befogadtak.

Ilyennek képzelted egyetem alatt is a jövendő társulatod?

A társulati lét nagyon a közösségtől függ, nekem személy szerint az a fontos, hogy hozzá tudjak tenni a közös ügyhöz, bízzanak bennem, szabadon tudjak szeretetben dolgozni. Nem hiszek abban, hogy görcsből bármit lehet jól csinálni. Én nem ez az alkat vagyok. Szeretetben és bizalomban tudok alkotni. Ezt Tháliában érzem, és ez jó!

(fotó: Kirschner Anna)

A Kölcsönlakást játszottátok már szabadtéren?

Debrecenben. Nekünk is jobban kinyílt a történet, ez a szituáció mindig új energiákat hív elő. Az évadan is szép számokkal játszottuk. Ezektől az impulzusoktól is felfrissülünk. Szerintem így lesz ez szombaton a Kultkikötőben is.

Játszottál már a Kultkikötőben?

Még nem, de a Kultkikötőt, mint kezdeményezést az első pillanattól figyelem és nagy drukkere vagyok. Nagy Viktor, a Kultkikötő alapítója, igazgatója pár faluval járt odébb iskolába, közös tanár ismerősünk is van, aki nagyon fontos pontja az életünknek. Én az ő pályáját is, így a Kultkikötőt is kiemelt figyelemmel követem a kezdetektől.


Fotó: Kirschner Anna
www.annakirschner.com
MUAH: Nesbu Makeup

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése